Header Ads

Historien bakom din blogg


Vem är du och varför startade du din blogg?

Vi är många som bloggar på år efter år och de vi känner i vår bloggvärld vet vilka vi är, känner igen vad vi skriver och har koll på bakgrundshistorien, men har du tänkt på hur en ny besökare upplever din blogg?

Har du en sida där du berättar vem du är, vad du skriver om och historien bakom? Om inte kanske det är dags att fundera på att skriva en sådan.


Vem är du?


Emellanåt klickar jag på länkar i blogglistor hos de bloggar jag återkommer till och slås ofta av hur svårt det är att känna sig hemma på nya bloggar. Visst ser man om en blogg handlar om handarbete eller "hemma hos", men man får inte alltid en känsla för vem som skriver.

Om du inte redan har en "Om xxx" sida så rekommenderar jag att du skapar en. Berätta vem du är som skriver, dela med dig av så mycket som känns okej (du kan vara helt anonym men ändå berätta att din blogg handlar om dina erfarenheter som ... dagbarnvårdare, globetrotter, djurskyddsombud, fashionista, ensam pappa, ja - vad det nu kan vara...)

Här på Fixa-bloggen har vi "Om FDB" uppe i menyn. Där berättar jag lite om vad sajten handlar om, hur och varför den kom till. Det är kanske inte tillräckligt, men jag hoppas att det räcker en liten bit åtminstone.

En bild på dig själv gör att dina läsare känner sig hemma men om du inte vill dela med dig av ett foto av dig själv finns det många sajter där du kan skapa en avatar. En sån bild ger dina besökare en illusion av att känna dig, det är absolut bättre än inget foto alls.  Avachara är ett alterativ

Har du skrivit en bra Om-sida? Länka den gärna här i inlägget så besöker vi din blogg och tittar!




4 comments:

  1. Hm..har för mig att jag kommenterade,men...
    Jag har en lite om mig sida - kanske är för lite!?!
    /Kram

    ReplyDelete
  2. Intressant inlägg. Spana in min hemsida!
    https://www.arbetskladerna.se/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Snygg sida, det har du gjort bra! Bra urval av arbetskläder också, ska kika där nästa gång vi köper nytt.

      Delete
  3. Hej

    Här är historien bakom min blogg.

    http://sparklingtajland.blogspot.se/p/om-mig.html

    ReplyDelete

-------------------------------
Lämna gärna en hälsning! Har du en bloggfråga är du välkommen att ställa den på vårt forum. På så vis kan fler svara alternativt få hjälp om de har samma problem. Tack!
Du hittar en länk till forumet högst upp till vänster här på Fixabloggen.
-------------------------------